نرم افزار مدیریت درمانگاه رایطب
معرفی نرم افزار Smart Medical Management System (SmartMMS)
با توجه به كثرت مراجعين به درمانگاه ها و كلينيك هاي پزشكي از يك طرف و درخواست گزارشات دقيق و ناهمگون سازمان هاي بيمه گر از طرف ديگر باعث شده است تا امكان مديريت دستي اطلاعات مراکز درمانی به امري غير ممكن و زمان بر تبديل شود چرا كه اگر عمليات پذيرش بيماران به صورت دستي ثبت شود احتمال اشتباه در محاسبه فرانشيز، مبالغ دريافتي از بيماران و جمع آوري ليست بيمه و محاسبه درآمد مراکز درمانی و پزشكان و درمانگران بسيار زياد خواهد بود كه خود باعث ایجاد مشکلا خاص خود خواهد شد.
لذا با توجه به پيشرفت سريع علم پزشکي و نفوذ روز افزون صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات به این حوزه، نرم افزار مديريت یکپارچه ی مراکز درمانی (Medical Management System) طراحي و پیاده سازی گردید . اين نرم افزار طراحي گشت تا پاسخگوی کلیه ی نيازهاي مراکز مختلف درمانی، چه در مقیاس مطب وچه در مقیاس کلینیک های تخصصی و فوق تخصصی باشد.ساختار ساده وقابل فهم اين نرم افزار امکان استفاده از آنرا در همه مطب ها و کلينيک ها فراهم آورده است. از ویژگی های شاخص این نرم افزار ، محیط گرافیکی ساده و امکانات وسیع بصری و کاربردی جهت راحتی و نزدیکی هرچه بیشتر کاربر با محیط برنامه است به طوری که توانایی یادگیری و ارتباط با این برنامه توسط کاربر در کمترین زمان و با سهولت کامل امکان پذیر می باشد.
با استفاده از این نرم افزار ثبت و بازیابی کلیه ی اطلاعات مرکز درمانی براحتی و با سرعت و دقت انجام می شود. برنامه موجود تحت شبکه و در ایستگاههای مختلف مرکز درمانی نصب شده و هر کاربر با توجه به مجوزهای داده شده از طرف مدیر سیستم به اطلاعات مربوط به خود دسترسی خواهد داشت و تمام محاسبات و خروجی های مربوطه بصورت خودکار و مطابق با تعریف مسئول مربوطه انجام خواهد شد.
قابلیت ها و امکانات سیستم
1. امکان محاسبه نرخ تعرفه سال برای هر خدمت از طریق ضریب ثابت خدمت مربوطه ( ضریب K)
2. امکان محاسبه سهم بیمار و سهم سازمان های بیمه، براساس استانداردهای بیمه ای و پزشکی با استفاده از تعرفه های اعلام شده از طرف وزارت بهداشت در همه حالات زیر:
- امکان محاسبه سهم ها چنانچه مبلغ تعرفه سال خدمت ، متفاوت با مبلغ تعرفه پایه باشد.
- امکان محاسبه سهم ها در صورت عدم تقبل تعرفه خدمت توسط سازمان بیمه ، با استفاده از تعرفه تقبل شده توسط سازمان انجام می شود.
- امکان محاسبات لازم در بدست آوردن سهم سازمان بیمه ، در صورتیکه پزشک مشمول طرح 2k باشد.
- امکان محاسبه سهم بیمار و سهم بیمه با در نظرگرفتن تخفیف ها و قراردادهای بسته شده به صورت اتوماتیک.
3. امکان ثبت تعرفه های خدمات اعلام شده از طرف وزارت بهداشت و انجام محاسبات لازم در صورت تغییرمبالغ تعرفه ها ی اعلام شده در هر سال جدید.
4. امکان هماهنگ سازی مباحث استاندارد بیمه ای و اطلاعات پزشکی مراکز درمانی.
5. امکان تعریف کلیه تگ های بیمه توسط کاربر به سیستم و امکان اعمال تغییرات در صورت تغییرات ساختاری در تگهای سازمان های بیمه گر.
6. امکان تعریف ارتباط بین تگهای بیمه های مختلف و فیلدهای سیستم با توجه به مقادیر مختلف از سوی سازمانهای بیمه گر مختلف.
7. امکان آگاهی از چگونگی فعالیت پزشکان در هر یک از سه حالت استاد ، استادیار و دانشیاربودن.
8. امکان محاسبه درآمد پزشکان با وجود مشخص بودن ساعتی یا موردی یا قراردادی بودن پزشکان با استفاده از مبلغ تعیین شده برای هر یک از سه حالت مذکور.
9. امکان ثبت بیوگرافی کامل برای تمامی پرسنل ، پزشکان ، بیماران.
10. امکان دسته بندی علوم پزشکی در سه طبقه زمینه پزشکی ، گروه پزشکی و خدمات پزشکی.
11. امکان ایجاد شیفت کاری و ثبت اطلاعات مربوط به مرخصی و ورود و خروج ، برای تمامی پرسنل.
12. امکان تشکیل پرونده برای بیمارپس ازاولین مراجعه و استفاده از اطلاعات پرونده جهت مراجعات بعدی به منظور سرعت بخشیدن به پذیرش بیمار.
13. امکان ایجاد و توسعه پرونده الکترونیک برای بیماران به منظور به کارگیری در تمامی بخش ها و زیرسیستم های همه مراکز درمانی.
14. امکان ثبت و ذخیره نسخه های بیماران به منظور ارائه لیست های بیمه ای به سازمان های بیمه ای و البته با رعایت ترتیب پارامترهای موجود.
15. امکان ثبت و ذخیره همه قراردادها و مشخص نمودن درصد تخفیف و سهم سازمان مربوطه.
16. امکان ثبت هزینه ها ومحاسبه مبلغ کل هزینه ها با استفاده از قیمت واحد و تعداد آن هزینه مربوطه.
17. مدیریت کامل فرایند انبارداری، مانند تعریف انواع انبار، کالاها و واحد سنجش آنها، عملیات انبار گردانی و ...
18. امکان ثبت و ذخیره همه اطلاعات مربوط به مرکز درمانی و بخش ها و زیرسیستم های آن مرکز.
19. امکان ثبت و ذخیره اطلاعات معرفین جهت بستن قراردادهای لازم.
20. امکان ثبت و ذخیره اطلاعات مربوط به بانک ها و حساب های بانکی و دفترچک جهت استفاده در حسابرسی های انجام شده در صندوق.
21. امکان ثبت اطلاعات مراجعات و معالجات انجام شده و آرشیو معالجات برای هر بیمار بر اساس کد بیمار.
22. امکان ثبت اطلاعات پزشکی بیماران مانند: شدت بیماری و نتیجه معالجه و...
و همچنین ایجاد آرشیو از تصاویر بیمار، در هر مرحله از درمان.
23. امکان رزرو و نوبتدهی به بیماران از طریق برنامه Scheduler با امکاناتی همچون مشاهده تمامی نوبت های ثبت شده د ر view های مختلف، مانند دیدگاه های روزانه و هفتگی وهفته و ماهانه
24. امکان تعریف زمانبندی های مختلف جهت رزرو و نوبتدهی به بیماران .
25. امکان استفاده از رنگ بندی های از پیش تعیین شده به منظورآگاهی از کمیت کاربرد بیمه ها و همچنین اطلاع از مراجعه یا عدم مراجعه بیمار جهت انجام مراحل پذیرش.
26. امکان ثبت CallerID و انتخاب پزشک و خدمت مورد تقاضا ، هنگام تماس بیمار جهت رزرو نوبت .
27. امکان تنظیم یادآوری های لازم درقسمت های مختلف برنامه.
28. امکان گزارش گیری از هر خدمت و مشخص نمودن پارامترهای مربوط به آن خدمت در زنجیره علوم پزشکی .
29. امکان تهیه گزارشات مالی وآماری جهت نمایش همه پرداختی ها و دریافتی های مرکز درمانی.
30. امکان تهیه گزارشات کامل از چگونگی نوع و گروه و نام بیمه بیماران و آگاهی از میزان فرانشیز تعیین شده از طرف سازمان بیمه مربوطه.
31. امکان جستجوهای مختلف ازجمله:
- امکان جستجوي پزشک براساس آیتم هایی مانند : نام خانوادگی، کد نظام پزشکی ، رشته پزشکی و ...
- امکان جستجو درامورمالی صندوق براساس آیتم هایی مانند : مبالغ پرداختی و دریافتی و کد صندوق و نام هزینه و نوع پرداخت و...
- امکان جستجوی مرخصی ها براساس آیتم هایی مانند : تاریخ درخواست مرخصی و شماره نامه مرخصی و نام بررسی کننده و ...
- امکان جستجوی تعرفه های بیمه براساس آیتم هایی مانند : تاریخ تعیین تعرفه و نام بیمه و نام خدمت و...
- کلیه ی گزارشات مورد نیاز انبار مانند گزارش از لیست اقلام افزون برحد مجازو لیست اقلامی که حد سفارش ویا تاریخ انقضای آنها نزدیک است و یا هر نوع گزارش دیگر.
- امکان جستجوي بيماران بر اساس آیتم هایی مانند : نام ، نام خانوادگی ، کد ملی ، شماره بیمه ، تاریخ تولد ، معرف ، نام پزشک و ...
32. از دیگر قابلیت های غیر قابل رقابت این سامانه، امکان استخراج نمودار تغییرات فیلدهای تخصصی مربوط به بیمار در یک بازه زمانی است.
33. همچنین امکان گزارشگیری از کلیه ی فیلدهای تخصصی بیماران در بخش گزارش ساز پویای سیستم وجود دارد
34. امکان ارسال گزارش به صورت ایمیل به مخاطبین مخلف (درمانگاه ها، پزشکان و یا سایر همکاران) در بخش گزارش ساز پویای سیستم.
35. چاپ نتايج جستجو به همراه امکان مرتب سازی و گروه بندی اطلاعات بر اساس هر آیتم.
36. امکان اعلام نوبت توسط پزشک، بدین صورت که بیمارانی که برای پزشک مورد نظر پذیرش شده اند به صورت اتوماتیک در کامپیوتر پزشک قابل مشاهده هستند و پزشک می تواند بیمار مورد نظر را از صف انتظار توسط نرم افزار فراخوانی نماید.
37. امکان تنظیم سیستم اعلام نوبت در محیط شبکه و دارای بیش از یک پزشک (در این حالت، اعلام نوبت به صورت یک فرمان تحت شبکه به آدرس IP سیستم مورد نظر ارسال خواهد شد)
38. امکان تنظیم برنامه درمانی توسط خود پزشک با توجه به برنامه های درمانی مختلف
39. امکان گزارشگیری از سوابق بیمار به صورت اتوماتیک در فرم های ویزیت و پرونده بیمار
40 . امکان تولید گزارشات خاص و موردی.
41. امکان تعریف کاربران و اعمال محدودیت های دسترسی توسط مدیر سیستم به همراه کلیه جزئیات مربوط به دسترسی هر یک از آنها به آیتم های مختلف ، جهت امنیت درنرم افزار.
42. امکان تغییر و اصلاح اطلاعات درج شده با حفظ سطوح امنیتی .
43. امکان افزودن پیوستهای نامحدود توسط کاربر با حفظ سطوح امنیتی.
44. امکان تنظیم ستونهای مورد نظر در گزارش وهمچنین امکان انتخاب رکوردهای مورد نظردر گزارش تا یک مقدار اسکالر.
45. امکان تعامل با Microsoft Word 2007 (تعریف سربرگ های مختلف نسخه ای و درمانی برای مراکز درمانی و بیمارستان های مختلف و امکان صادر کردن دستورات پزشک به قالب های تعریف شده)
46. امکان ذخیره و بازیابی دستورات پرکاربرد هر پزشک
47. امکان گفتگوی آنلاین پزشکان، پرستاران، منشی و .. از طریق شبکه داخلی.
جهت دریافت کاتالوگ مدیریت درمانگاه کلیک کنید